Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Elective Courses |
Course Instructor(s) |
DOÇ. DR. SUNAGÜL SANİ BOZKURT |
Mode of Delivery |
Face to face |
Prerequisites |
None. |
Courses Recomended |
None. |
Recommended Reading List |
• Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür & S. Rakap (Ed). Kapsayıcı eğitim ve özel eğitimde bütünleştirme içinde (ss. 2-14). Ankara: Pegem Akademi.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler. AUAd, 3(2), 37-60.• Sani-Bozkurt, S. (2016). Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 23-39), Ankara: Vize yayıncılık.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal-duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim içinde (s. 17-44), Ankara: Vize yayıncılık. |
Assessment methods and criteria |
Mid-term (including short answers or a practical questions)Course Readings (during the semester research articles will be read and discussed weekly)Homework (examine research articles and make a meta-analysis study)Final Exam (including short answers or a practical questions) |
Work Placement |
None. |
Catalog Content |
Universal Design for Instruction: Individual differences in instruction, Universal design for instruction and principles; Technology Supported Instructional Environments: Multimedia, Dual coding, Cognitive load and principles, interaction, Visual components; The Use of Assistive Technologies in Autism Spectrum Disorder: Low-tech assistive technologies, Midtech assistive technologies, High-tech assistive technologies, Benefits and limitations of assistive technologies. |