| 1 | İlköğretim matematik alanı ve alan öğretim bilgisine sahiptir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 2 | Programın gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özellikleri ve matematik öğrenme süreci bilgisine sahiptir. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 3 | Matematiksel bilginin gelişimi ve doğası konusunda bilgi sahibidir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 4 | Bilimsel bilgi ve bilimsel araştırma süreçleri bilgisine sahiptir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 5 | Farklı ülkelerdeki matematik öğretimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibidir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 6 | Matematik öğretimi ile ilgili kaynakları etkin olarak kullanır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 7 | Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 8 | Matematiksel düşünme becerisine sahiptir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 9 | Öğrenci duyuşsal özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturur ve öğretim hedeflerini gerçekleştirir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 10 | Öğrenci bilişsel özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturup, ortaya çıkabilecek kavram yanılgıları ve öğrenci güçlüklerine yönelik etkin stratejiler uygular. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 11 | Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlar. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 12 | Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 13 | Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 14 | Grup çalışmalarında uyumlu şekilde yer alır ve sorumluluklarını yerine getirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 15 | Öğrenen birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 16 | Öğreten birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 17 | Matematik öğretiminde karşılaşılan soruların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 18 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 19 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 20 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 21 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 22 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 23 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 24 | Matematiğe karşı olumlu tutum için etkinlik planlar, uygular. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 25 | Matematik eğitimi ile ilişkili sergi, yarışma, şenlik gibi etkinlik geliştirme ya da sorun çözme gibi amaçlara yönelik olarak ilgili kurum ve kişilerle iletişim içinde olur. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 26 | Mesleki gelişmeleri uluslararası düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak takip edebilir ve meslektaşlarıyla paylaşır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 27 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 28 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 29 | Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 30 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 31 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 32 | Okul ortamında güvenliğin sağlanmasına katkıda bulunur ve gerektiğinde kişisel ve kurumsal iletişim kurar. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 33 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 34 | Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 35 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 36 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 37 | Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 38 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |  | X |  |  |