Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Open Education Faculty
  • Child Development
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Child And Drama
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Child And Drama ÇGE203U III. SEMESTER 0+0 6.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Required Courses
Course Instructor(s) PROF. DR. ALİ ÖZTÜRK
Mode of Delivery Distance Education
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recomended N/A
Recommended Reading List Akın, M. 81993). Farklı Sosyoekonomik Düzeylerdeki İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerine Yaratıcı Dramanın Etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.Aykaç, N. (2006). Okul Öncesinde Yaratıcı Drama ve Oyunla Kavram Öğretiminin Öğrencilerin Öğrenme Düzeyi ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu. Kıbrıs.Cömertpay, B. (2006). Dramanın 5-6 Yaş Grubu Çocukların Dil Edinimine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.Çetingöz, D. ve Cantürk Günhan, B. (2011). Drama Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Drama Etkinlikleri Planlama Becerilerine Yönelik Görüşleri Üzerindeki Etkileri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7:1 1, Haziran 2011, ss.89-99.Eshach, H. ve Fried, M. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315-336.Gönen, M. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması. Türkiye 1. Drama Liderler Buluşması. Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi, s:34-40. Ankara.Güven, İ. (2008). Okulöncesi Drama Etkinliklerinde İlkeler. A. Öztürk (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Hong, S. Y. ve Diamond, K. E. (2012). Two approaches to teach_ng young children science concepts, vocabulary, and scientific problem-solving skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 295-305.Köksal-Akyol, A. (2003a). Drama ve Dramanın Önemi. Türk Eğitim Bilimleri, 1(2), 179-190.Mangır, M. ve Çağatay Aral, N. (1991). Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Dokuz Yaş Çocuklarının Yaratıcılıklarını Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,79, Cilt:15. Ankara.Ömeroğlu-Turan, E. ve Can-Yaşar, M. (1999). Okul Öncesi Eğitimde Drama Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı, s: 91-110, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.Ömeroğlu, E. (1990). Anaokuluna Giden 5-6 Yaşlarındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıklarının Gelişimine Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Özbek, G. (2014). Drama in Education: Key Conceptual Features. Journal of Contemporary Educational Studies, 65 (1),45-61.Öztürk, A. (2001). Eğitim-Öğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Yaratıcı Drama. Anadolu Üniversitesi Kurgu Dergisi.18, 251-259.Posner, G. J., Strike, K A., Hewson, P. W. ve Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a Scientific Conception: Toward a Theory of Conceptual Change. Science Education, 66, 211-227.
Assessment methods and criteria 1 Midterm and 1 Final Exam.
Work Placement N/A
Catalog Content Drama and Dimensions of Drama: Definition of the drama and basic concepts, Application dimensions of drama, Contribution of the drama to child's development, Play and drama relationship; Historical Development of Drama; Historical development of drama in Abroad; Historical development of drama in Turkey; Components and Application Phases of the Drama; The Techniques Used in Drama; Science and Mathematics with Drama; Drama in Alternative Spaces; Drama in Different Living Spaces; Drama with Special Needs Children.

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations