Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Graduate School
  • Department of Primary Education
  • Program in Innovative Education in Primary School (Distance Learning)
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Child, Culture and Art Education
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Child, Culture and Art Education İYE509 I. SEMESTER 3+0 6.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Elective Courses
Course Instructor(s) PROF. DR. BURÇİN TÜRKCAN
Mode of Delivery Distance Education
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recomended None
Recommended Reading List Ahioğlu, N. Ve Güney, N. (2007). Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no 13.Alakuş, A. O. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Barnard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür. (Çev.: Korkmaz, G.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi.Gençaydın, Z. (1993). Sanat Eğitimi. (Editör: Süleyman Eripek). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Karadeniz, C. (2018). Çocuk ve Sanat. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no 27.Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim –Görmek, Öğrenmek, Yaratmak-. İkinci Basım. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Lyotard, J. F. (1990). Postmodern toplum. (Çev.: Çiğdem, A.). İstanbul: Ara Yayıncılık.McRobbie, A. (1999). Postmodernizm ve popüler kültür. (Çev.: Özdek, A.). İstanbul: Sarmal Yayınevi.Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Parsa, A. F. (2007). İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi. Fotografya Dergisi, 19, 1-10. San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. San, İ. (1982). “Kültür aktarımı ve çağdaş kültür sorunu içinde sanat eğitiminin yeri”, I. Milli Kültür Şurasında sunulan bildiri, (23-27 Ekim 1982), Ankara.Saybaşılı, N. (2007). Görsel kültüre giriş. Toplumbilim Dergisi-Görsel Kültür Özel Sayısı-, 22.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.Yolcu, E. (2015). Sanat İklimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Assessment methods and criteria This course consists of 1 midterm and 1 final exam.
Work Placement None
Catalog Content Child and Art, Art as a Expression Tool, Art with the Dimension of Production, Art with the Dimension of Consumption, Artistic Devolopment of Child, (Scribbling Stage. Pre-Schematic Stage. , Schematic Stage. , Realism Period, Visually Naturalistic Stage); Child and Culture, Culture-Art and Child Interaction, Child and Popular Culture, , Child and Visual Culture, Child and Museum Education; Arts Education and Teaching Fields in Primary School, The aim and importance of art education in primary school, Teaching Areas of Primary School Arts Education, Art History, Art Critic, Aesthetic, Art Practices, Cultural heritage

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations