Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Elective Courses |
Course Instructor(s) |
PROF. DR. İNCİLAY CANGÖZ |
Mode of Delivery |
Lecturing, doing ethnographic research as an implementation, presentation |
Prerequisites |
N/A |
Courses Recomended |
Qualitative Research Technics |
Recommended Reading List |
Willis, P. (2016) İşçiliği Öğrenmek Sınıf, İşçilik ve Eğitim: İşçi Çocukları Nasıl İşçi Oluyor, (Çev.Dara Elhüseyni) Ankara: HeretikErgül, H. Gökalp, E. ve Cangöz İ, (2012) Medya Ne Ki Her Şey Yalan: Yoksulların Gündelik Yaşamında Medya, İstanbul: İletişimErgül, Hakan (2013) Sahanın Sesleri, İstanbul: Bilgi Üniversitesi YayınlarıErman, T. (2016). “Mış gibi site” Ankara’da bir TOKİ-gecekondu dönüşüm sitesi. İstanbul:İletişim.Hatipoğlu, B. E. (2017) İmkânsız Medeniyet TOKİ/Aktaş Mahallesi Örneğinde Feminist Bir Etnografi, Ankara: Ayizi KitapÖzarslan, O. (2017) Hovarda Alemi Taşrada Eğlence ve Erkeklik, İstanbul: İletişimMOMENT Dergi Etnografi Sayısı (2017) 4(1) (online erişim mümkün) |
Assessment methods and criteria |
1 Mıd Term ExamResearch Report |
Work Placement |
N/A |
Catalog Content |
The developmental stages of the ethnographic research and the changes which were parallel with the intellectual breakthroughs / expansions in social sciences are examined in the theoretical part of the ethnographic research. In the implementation part of the course, each participant are assigned to design an ethnographic research on the subject what s/he wants after that doing this research in the field upon possibilies of the course. In the field research s/he experiences that data gathering process, writing field notes and diary, interview, exploaring documents; categorizing data and writing report. |