Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Required Courses |
Course Instructor(s) |
ASSOC. PROF. DR. MUHAMMET BAHADIR AYAS |
Mode of Delivery |
Distance Education |
Prerequisites |
There is no prerequisite or co-requisite for this course. |
Courses Recomended |
Introduction to SociologyIntroduction to Psychology |
Recommended Reading List |
Bozkurt, V. (2006). Değişen Dünyada Sosyoloji: Temeller, Kavramlar, Kurumlar. Bursa: Ekin Kitabevi.Kandiyoti, D., (1993). Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar.Bhasin, K. (2003). Toplumsal Cinsiyet. Kadav Yayınları.Duben, A (2006). Kent, Aile, Tarih. İstanbul: İletişimDemirer, T. (2007). Kadın Sorunundan Kareler , Küreselleşme Kadın ve ‘Yeni’ Ataerki. Ankara: Ütopya Yayınları.Plotnik, R. (2009). Psikolojiyi Keşfetmek. Psikolojiye Giriş. Çeviren Tamer Geniş. Kaknüs yayınları, İstanbul.Selçuk, Z. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları. Tuğrul, C. (1999). Duygusal Zeka. Klinik Psikiyatri, 1, 12-20.Goleman, D. (1998). Duygusal Zeka. Çeviren: Banu Seçkin Yüksel. İstanbul:Varlık Yayınları. Karaçay, B. (2010). Beyin Hafıza ve Hafızanın Genleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Ağustus sayısı.Erden, M. ve Akman, Y. (2011). Eğitim Psikolojisi. Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Ankara: Arkadaş Yayınları. Ersanlı, K. (2002). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Lisans Yayınları. |
Assessment methods and criteria |
1 Midterm and 1 Final Exam. |
Work Placement |
N/A |
Catalog Content |
Introduction to Sociology: Origins of sociological thought, Modern sociology; Culture Social Change and Stratification: Culture, Social change, Social stratification; Family: Types of family, Division of labor in the family, Women's labor; Economy Technology and Environment: Sociology of economy, Sociology of environment; Introduction to Psychology: Sub-branches of psychology, Research methods in psychology, Ethics in psychology; Sensation and Perception; Motives and Emotions: Theories explaining motives, Functions of emotions, Theories explaining emotions; Learning: Behavioral learning approach, Learning with classical conditioning, Learning with operant conditionin |