Recommended Reading List |
Atagök, Tomur., H. Özkasım ve K. Tezcan Akmehmet, haz. (2006) Okul Müze Günleri Öğretmen Paketi. İstanbul: YTÜ Basım-Yayım Merkezi.Bacanlı, Hasan. Gelişim ve Öğrenme. 3. Baskı. Ankara: Nobel Yay. 2000.Burnham, R. And E. Kai-Kee.(2015). Müze Dersleri. İstanbul: Koç. Üniversitesi Yay.Buyurgan, S. ve L. Mercin (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.Edson, G. And D. Dean.(1997) “The Handbook for Museums”. The Handbook for Museums .London: Routledge, 192-201.Fidan, Nurettin ve M. Erden.(1998) Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım Yay.Gartenhaus, Alan, R. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi.Hein, G. E. (1998) Learning in the Museum. Reprinted. New York: Routledge.Hooper-Greenhill, Eilean (edit). (1999) The Educational Role of the Museum. Second Edition. London: Routledge.Hooper-Greenhill, Eilean (edit). (1999) Müze ve Galeri Eğitimi. Çev. Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, No:4.Karadeniz, C. ve Okvuran, A. (2018) Cumhuriyet’in İlanından Günümüze Türkiye’de Müze Eğitimi: Tarihsel Gelişim ve Gelecek Tasarıları, Millî Folklor, Yıl 30, Sayı 118, 101-113.Dinç, E., & Üztemur, S. S. (2016). Afiş çalışmalarıyla ortaokul öğrencilerinin çevre farkındalıkları ve sosyal katılım becerilerinin geliştirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.Üztemur, S., Dinç, E., & Acun, İ. (2018). Place-Based Education and Its Reflections on Social Studies Curriculum. Inonu University Journal of the Faculty of Education (INUJFE), 19(3).Üztemur, S., Dinç, E., & Acun, İ. (2018). Müzeler ve tarihi mekânlarda uygulanan etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin sosyal bilgilere özgü becerilerinin geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (46), 294-324.Üztemur, S., Dinç, E., & Acun, İ. (2017). Müze ve tarihi mekân uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin müze ve tarihi mekân algılarına etkisi: bir eylem araştırması. Gelecek Vizyonlar Dergisi, 1(1), 9-20.ÜZTEMUR, S., Erkan, D. İ. N. Ç., & İsmail, A. C. U. N. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: Bir eylem araştırması. Journal of Theoretical Educational Science, 11(1), 135-168.Moffat H. and V. Wollard (1999) Museum and Gallery Education: A Manual of Good Practice. London: Stationary Office.Onur, B. (2012) Çağdaş Müze, Eğitim ve Gelişim: Müze Psikolojisine Giriş. Ankara, İmge Kitabevi.Onur, B.( 2003) Müze Eğitimi Seminerleri: Akdeniz Bölgesi Müzeleri. Antalya: Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü Yay.7-23.Tezcan Akmehmet, K., (2013) edit: E. Altınsapan ve N. Küçükhasköylü, Müzeler ve Eğitim: 6. Ünite (Ders Kitabı), Müzecilik ve Sergileme, Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ocak 2013,128-154.Tezcan Akmehmet, K.,(2012) Müze Eğitimi: Okul Programları, Müzebilimin ABC’si, (Hazırlayan Nevra Ertürk ve Hanzade Uralman), İstanbul, Ege Yayınları, 195-208.Tezcan Akmehmet, K., Müzelerin Eğitim Amaçlı Kullanımı Projesi, Uluslararası Katılımlı Eğitim ve Müze Semineri (18-21 Ekim 2007), haz. Prof. Dr. İnci San. Düz. ÇDD (Çağdaş Drama Derneği), SEDER (Sanat Eğitimcileri Derneği), ÇMKD (Çoçuk Müzeleri Derneği) ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kök Yay., 175-187, Ankara: Mart 2008.Tezcan Akmehmet, K. Ve A. Ödekan. (2006) Müze Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, İTÜ Dergisi b/Sosyal Bilimler, Cilt 3 (1), İstanbul, 47-58. |