Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Area Elective Courses |
Course Instructor(s) |
PROF. DR. NAZLI GÖKÇE |
Mode of Delivery |
The mode of delivery of this course is face to face. |
Prerequisites |
There is no prerequisite or co-requisite for this course. |
Courses Recomended |
There is no recommended optional programme component for this course. |
Recommended Reading List |
Budak, B. (2008). İlköğretim Kurumlarında Çevre Eğitiminin Yeri ve Uygulama Çalışmaları, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.Kayhan, A. K. (2013). Birleşmiş Milletler Çevre Programı Üzerine Bir İnceleme, MHB, 33(1), 61-89. Tombul, F. (2006). Türkiye’de Çevre İçin Eğitime Verilen Önem, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Çevre Anabilim Dalı.UNESCO (1977). Intergovernmental Conference on Environmental Education Final Report, Tbilisi (USSR), organized by Unesco in co-operation with UNEP, 14 - 26 October 1977.Ünal S. ve Dımışkı E. (1998). UNESCO Uluslararası Çevre Eğitim Programına (IEEP) Göre Ortaöğretim Çevre Eğitimi İçin Öğretmenlerin Yetiştirilmesi, M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 299-308.Ünal S. ve Dımışkı E. (1999). UNESCO. UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye\'de Ortaöğretim Çevre Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16-17, 142-154.Yıldırım, N. (2015). Current State of Environmental Education in Turkey: A Case From Ankara, A Thesis Submitted to The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University.Yılmaz, İ. (2016). Türkiye’de İlkokul Programlarında Çevre Eğitimi ve İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Tiflis Konferansı Çevre Eğitimi Amaçlarına Ulaşma Düzeyi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
Assessment methods and criteria |
Mid-term Exam, Final Exam |
Work Placement |
This course has applications. |
Catalog Content |
Environmental Education in Social Studies; Basic Ecological Concepts and Principles: Ecosystems and its functions, Food chains, Food web, Habitat, Competition, Common life and mutual living, Energy flow; Circulation of Matter: Water cycle, Nitrogen cycle, Phosphorus cycle, Oxygen and carbon cycle; Rules of Ecology; Human-Environment Interaction; Environmental Problems, Causes and Solutions; Studies of Non-Governmental Organizations Related to Environment; Project Preparation and Implementation for the Solution of a Current Environmental Problem; Environmental Education in Social Studies Curriculum. |