Recommended Reading List |
Apple, Michael, W. (2006) “Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet: Kültürün Metalaşması,” Eğitim ve İktidar, s. 81-107.Apple, Michael, W. (2004) Neoliberalizm ve Eğitim Politikaları Üzerine Eleştirel Yazılar, Eğitimsen Yayınları: Ankara, s. 95-188. Tural Kurul, N. (2004) “Tarihte Üniversiteler,” içinde, Küreselleşme ve Üniversiteler, Kök Yayıncılık: Ankara, s. 15-58.Giroux H. A. (2007) “Yüksek Öğretim Bir Şirket Logosuna Sığdırılamaz,” içindeGiroux, Henry, A. Eleştirel Pedagoji ve Neoliberalizm, Kalkedon: İstanbul: s. 63-103. Giroux H. A. (2008) “Yüksek Öğrenime Karşı Şirket Savaşı” içinde Giroux H. A. Eleştirel Pedagojinin Vaadi, Kalkedon: İstanbul: s. 85-118.Nohl, Arnd M. ( 2009)“Klasik Kültürlerarası Pedagoji,” içinde Kültürlerarası Pedagoji, Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul, s. 45-93.Nohl, Arnd M. ( 2009) “Ayrımcılık Karşıtı Pedagoji,” içinde Kültürlerarası Pedagoji, Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul, s. 95-126.Bora, T. (2009) “Ders Kitaplarinda Milliyetçilik: Siz Bu Ülke İçin Neler Yapmayı Düşünüyorsunuz?” Ders Kitaplarında İnsan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 115-141.
Altınay, Ayşe Gül (2009) “‘Can Veririm, Kan Dökerim’: Ders Kitaplarında Militarizm”, Ders Kitaplarında İnsan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s.143-165.Kaplan, İ. (2002) “Milli Eğitim İdeolojisi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Cilt. 4 Milliyetçilik, Tanıl Bora (editör), İstanbul: İletişim, s. 788–799. Kaynar, Mete K. (2003) “Türk Milli Talim ve Terbiye Sistemi”, Özgür Üniversite Forumu – Eğitim Neye Yarar?, Sayı: 23, Temmuz-Eylül, s. 24-42.
- Öztürk, M. (2009) “Tarih Ders Kitapları ve İnsan Haklarına Dair: Bazı Satırbaşları,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 243-274.Kahyaoğlu, D. (2009) Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının İnsan Hakları Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi, Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, s. 195-241Irzık, G. (2009) “Felsefe Grubu Ders Kitaplarında İnsan Hakları,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfi Yayınları, s. 291-311.Çayır, K. (2009) “Yeni Ders Kitaplarında İnsan Hakları Eğitimi,” Ders Kitaplarında Insan Hakları II: Tarama Sonuçları, (Der.) Gürel Tüzün, İstanbul: Tarih Vakfi Yayınları, s. 57-74.Öztürk, C. (1999) “Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme,” 75 Yılda Eğitim, Tarih Vakfı Yayınları: İstanbul, s. 283-311.Gök, F. ve Okçabol, R. (1999) “Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75 Yılda Eğitim, Tarih Vakfı Yayınları: İstanbul, s. 359-373.Bağcı, E. (2010) Neoliberalizm ve Yaşam Boyu Eğitim: Gerçeği Gizleyen Büyülü Sözler, Eğitim, Bilim, Toplum, cilt: 8 (30), s. 53-76. |