Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Area Elective Courses |
Course Instructor(s) |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA TARKAN OĞUZ |
Mode of Delivery |
This course is conducted only in the form of face to face education. |
Prerequisites |
|
Courses Recomended |
Alemdar, Korkmaz ve İrfan Erdoğan. (2004). Popüler kültür ve iletişim Popüler kültür ve iletişimAnkara: Ümit.Baoudrillard, Jean. (2008). Tğketim toplumu. Çev. Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin. İstanbuAyrıntı.Fiske, John. (2012). Popüler kültürü anlamak. Çev. Süleyman İrvan. İstanbul Parşömen.Horkheimer, Max ve Theodor Adorno. (2014). Aydınlanmanın diyalektiği. Çev. Nihat Ülner, ElifÖztarhan Karadoğan. İstanbul: Kabalcı.Jay, Martin (20014). Diyalektik imgele. Çev. Ünsal Oskay. İstanbul: Ayrıntı.Löventhal, Leo.(2017) Edebiyat, popüler kültür ve toplum. Çev. Beybin Kejanlıoğlu. İstanbıul: Metis.Storey, John. (2000). Popüler kültür çalışmaları : kuramlar ve metotlar. Çev. Koray Karaşahin. İstanbul: Babil. |
Recommended Reading List |
Chaney, David. (1999). Yaşam Tarzları. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost.McGrover, Crig. (2000). Pop kültür oluyor. Çev. Gürol Özferendeci. İstanbul: Çivi.Storey, John. (2006). Cultural theory, popular culture : an introduction. 4th Edition.Athens : The University of Georgia PressSwingewood, Alan. (1996). Kitle kültürü efsanesi. Çev. Aykut Kansu. Ankara: Bilim ve Sanat. Oskay, Ünsal XIX. yüzyıldan günümüze kitle iletişiminin kültürel işlevleri |
Assessment methods and criteria |
1 midterm exam, 1 final exam |
Work Placement |
Not Applicable |
Catalog Content |
Introduction; Concept of Culture; General Concepts: Folk Culture, Popular Culture, Mass Culture; Popular Culture as Cultural Narrative; General Characteristics of Popular Culture; The Mass Society and Mass Culture; The Frankfurt School (Its History and Sociological Significance); Critique of the Culture Industry by the Frankfurt School; Critique of Mass Society; Youth Culture-Subculture-Popular Culture; Political Economy of Popular Culture; Consumer Society; Popular Icon; Popular Culture and Lifestyles. |