Recommended Reading List |
Aksoy, F. (2018). Etkili davranış yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Alberto, A., P., and Troutman, C., A. (2013). Applied behavior analysis for teachers (9th ed.). New Jersey: Pearson Education. Cooper, J. O., Heron, T. E., and Heward, W. L. (2014). Applied Behavior Analysis. (2nd ed.). Essex: Pearson Education. Erbaş, D. ve Yücesoy-Özkan, Ş. (2017). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G. ve Tekin-İftar, E. (2005). İşlevsel Değerlendirme. Ankara: Kök Yayıncılık. Erbaş, D. (2002). Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışların azaltılmasına işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiğinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gülboy, E. (2021). Koçluk desteğinin öğretmenlerin işlevsel iletişim öğretimini uygulama becerileri ile otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim becerilerine ve problem davranışlarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Hartley, S. L., Sikora, D. M., and McCoy, R. (2008). Prevalence and risk factors of maladaptive behaviour in young children with autistic disorder. Journal of Intellectual Disability Research, 52(10), 819–829.Horner, H. R., Carr, G. E., Strain, S. P., Todd, W. A., and Reed, K. H. (2002). Problem behavior interventions for young children with autism: A research synthesis. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32(5), 433- 434.Iwata, A. B., and Doizer, L. C. (2008). Clinical application of functional analysis methodology. Behavior Analysis in Practice, 1(1), 3-9.Lipsky, D. (2011). From anxiety to meltdown: How individuals on the autism spectrum deal with anxiety, experience meltdowns, manifest tantrums, and how you can intervene effectively. Jessica Kingsley Publishers.National Autism Center [NAC]. (2015). The national autism center’s national standards report phase 2. Massachusetts: National autism center. Retrieved from http://www.national autismcenter.org/reports. National Professional Developmental Center on Autism Spectrum Disorder [NPDC]. (2014). Evidence-based practice brief components. The national professional development center on autism spectrum disorders. Retrieved from http://auismpdc. fpg.unc.edu//sites/autismpdc.fpg.unc.edu/files/imce/documents/2014EBP- Report.pdf. O\\\\\\\\\\\\\\\'Neill, R. E., Albin, R. W., Horner, R. H., Storey, K., and Sprague, J. R. (2015). Functional assessment and program development: A practical handbook (3rd edition). Connecticut: Cengage Learning. Pektaş-Karabekir, E. (2021). Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Tekin-İftar, E. (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Tekin-İftar, E. (2014). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Yayıncılık.Tekin-İftar, E. (2018). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.Tekin-İftar, E. (2019). Özel eğitimde bilimsel-dayanaklı uygulamalar: Tarihçe, tanım ve öneriler. Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi, 1(1), 15-20. |