Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Required Courses |
Course Instructor(s) |
PROF. DR. ÖZGÜL BİRSEN, PROF. DR. ERKAN YÜKSEL |
Mode of Delivery |
Face-to-face |
Prerequisites |
There is no prerequisite or co-requisite for this course. |
Courses Recomended |
There is no recommended optional programme component for this course. |
Recommended Reading List |
Baltaş, A. (2008). Hayalini Yorganına Göre Uzat. 3. Baskı. İstanbul: Remzi.Cloud, H. ve Townsend, J. (2019). Sınırlar. Çev. İ. İbik. İstanbul: Koridor.Covey, S.R. (2016). Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı. Çev. O. Deniztekin ve F. Deniztekin. 48. Baskı. İstanbul: Varlık. Cüceloğlu, D. (2004). İletişim Donanımları ‘Keşke’siz Bir Yaşam İçin İletişim. 17. Baskı. İstanbul: Remzi.Dimitrius, J.E. ve Mazzarella, W. P. (2015). İnsanları Okumak. Çev. B. Toksöz. İstanbul: Koridor.Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. 4 Baskı. İstanbul: Sistem.Eroğlu, E. & Yüksel, H. (Ed.) (2013). Etkili İletişim Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Esmergül, Ö. (Ed.). (2020). Müşhis Psikoloji Sevme Kusurları. İstanbul: Destek.Esmergül, Ö. ve Küskü, Ö. (2019). Müthiş Psikoloji Hayır Diyebilme Sanatı. 80.Baskı. İstanbul: Destek.Geçtan, E. (1999). İnsan Olmak. 20. Baskı. İstanbul: Remzi.Kaya, A. (2014). “İletişime Giriş: Temel Kavramlar ve Süreçler”, Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ed. A. Kaya. 6. Baskı. İstanbul: Pegem Akademi.Orhon, N. & Eriş, U. (Ed.) (2012). İletişim Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Oyman, M. (Ed.) (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Özmen, E. (2011). Kendini Tanıma Rehberi. 2. Baskı. Ankara: Turkuaz Bilişim & BilgisayarÜnlü, S. (Ed.) (2013). Birey ve Davranış. 3. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. |
Assessment methods and criteria |
1 midterm exam, 1 final exam |
Work Placement |
N/A |
Catalog Content |
Basic Communication Information; Recognizing Our Emotions, Thoughts, Imaginations, Wishes and Expectations; Self, Ego, Functioning of Our Brain and Our Development Process; Our Prejudices, Our Values and Beliefs; Understanding Environment and Culture; Understanding Nonverbal Communication; Understanding Our Behavior; Understanding What is Said; Communication Skills: Giving confidence, first impression, showing interest, smiling, loving oneself and others, showing compassion, respect, courtesy, manners and attention to protocol. Emotional Bank Account: Names and titles, showing understanding, utilizing the power of appreciation and praise; Active Listening; Empathy; C |