Recommended Reading List |
Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: defining" gamification". The 15th international academic MindTrek conference: Envisioning future media environments, New York, NY, Association for Computing Machinery, s. 9-15. Erümit, S. F. (2016). Oyunlaştırma yaklaşımlarının eğitimde kullanımı: Tasarım tabanlı bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Gamrat, C., Zimmerman, H. T., Dudek, J., Peck, K. (2014). Personalized workplace learning: An exploratory study on digital badging within a teacher professional development program. British journal of educational technology, 45(6), 1136-1148.Karataş, E. (2014). Eğitimde oyunlaştirma: araştırma eğilimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 315-333.Karataş, E. (2018). Oyunlaştirilmiş öğrenme etkinliklerinin öğretmen eğitiminde kullanimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 349-378.Mert, Y. (2017). Oyunlaştırma uygulamasında kullanılan oyun elementlerine yönelik öğrencilerin öğretmenlerin ve velilerin görüşleri: İçsel motivasyon ve teknoloji kabul çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Özcan, Ş. (2019). Eğitimde oyunlaştırma üzerine yapılan araştırmalara ilişkin bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi.Rapp, A. (2015). A qualitative investigation of gamification: Motivational factors in online gamified services and applications. Gamification: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications içinde (s. 32-48). Hershey, PA:IGI Global.Şenocak, D. & Bozkurt, A. (2020). Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 6 (1) , 78-96 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55639/761308 |
Catalog Content |
Basic Concepts Of Gamification: Game, gamification, game element; Common Features Of Games; Game Elements; Usage Areas Of Gamification: Marketing, promotion, mobile applications, education; Gamification Design Process: Gamification design models and stages, gamification design process for education; Web 2.0 Tools For Gamification; The Use Of Various Technologies In Gamification In Education; Examination And Analysis Of Gamification Examples In Education; Designing Gamification For Education: Determining the context to be gamified, developing a gamification idea, determining the elements to be used and adding them to the design, completing the design. |