Recommended Reading List |
Demirel, Ö. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştitirme. Pegem A YayıncılıkDoğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96.Çiydem, E. ve Kaymakcı, S. (2021). Türkiye’de sosyal bilgiler dersinin yönelimi üzerine bir değerlendirme. İnsan ve İnsan, 8 (27), 179-207.Altın, B. N. ve Demirtaş, S. (2012). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (müze ve arazi çalışmaları). M Safran (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (509-543). Pegem Akademi.Bakioğlu, B. ve Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim sürecinde kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(1), 80- 94. Çakır İlhan, A. (2019). Müzeler. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (22-43). Pegem Akademi.Selanik Ay, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı etkinlikler. S. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (337-363). Anı Yayıncılık.Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir?. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (2-18). Pegem Akademi. Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (2015). Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi. |
Catalog Content |
Basic Concepts of Curriculum; Development of Social Studies Curriculum from Past to Present; Analysis of Current Social Studies Curriculum: Approach, Purpose, Content, Learning and teaching process, Measurement and evaluation; Teacher Competencies; Features and Standards Required in the Textbook: Physical and educational design, Visual design and language expression; Conformity of Contents of Textbooks to the Program; Examination of Existing Textbooks in terms of Content, Language, Suitability for Student Level, Contribution to Meaningful Learning and Ease of Use in Teaching. |