Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Faculty of Education
  • Department of Primary Education
  • Program in Primary School Education
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Teaching Principles and Methods
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Teaching Principles and Methods ÖMB213 III. SEMESTER 3+0 4.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Required Courses
Course Instructor(s) DOÇ. DR. ÇİĞDEM SUZAN ÇARDAK, DOÇ. DR. BİLGE ÇAM AKTAŞ
Mode of Delivery The mode of delivery of this course is face to face.
Prerequisites There is no a prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recomended There is no recommended optional programme component for this course .
Recommended Reading List Açıkgöz, Kamile Ün. Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2003._____ Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2002.Arslan, Mehmet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2007.Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Üçüncü baskı. Ankara: TAKAV Yayıncılık, 1993.Çilenti, Kamuran. Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: 1984.Demirel, Özcan. Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayınları, 1993.___¬¬__Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: USEM Yayınları, 1997.Demirel, Özcan. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Kardeş Kitap ve Yayınevi, 1998.*_____. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme Sanatı. Yedinci Baskı. Ankara: PEGEMA Yayınları, 2004.Doğan, Hıfzı. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: 1997.Doğanay, Ahmet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2012Doğanay, Ahmet ve Emin Karip. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2006.Duman, B. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık, 2012. Ergin, Akif. Öğretim Teknolojisi - İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık, 1998.Erişti, Bahadır. “Üniversite Öğrencilerinin Öğretme – Öğrenme Sürecine Katılım Durumları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları No:91, 1994.Gözütok, Dilek. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi, 2000.Küçükahmet, Leyla. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Gazi Büro Kitabevi, 1994.M.E.B. İlköğretim Okulu Programı. Ankara: MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü, 1995.Özcelik, Durmuş Ali. Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları No:8, 1989._____ Test Hazırlama Kılavuzu. Genişletilmiş ikinci baskı. Ankara: ÖSYM Yayınları, 1989.Özden Yüksel. Öğrenme ve Öğretme. Geliştirilmiş beşinci baskı. Ankara: PEGEM, 2003.*Saban, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci – Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın, 2000.Selvi, Kıymet. Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1252, 2000. *Selvi, Kıymet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1854, 2008. *Sönmez, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Genişletilmiş dördüncü baskı. Ankara: Adım Yayıncılık, 1993.*_____ Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2007.*Tan, Şeref. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Genişletilmiş yedinci baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2005. *Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci baskı. Ankara: Yargı Yayınları, 1993.Turgut, Fuat. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Dokuzuncu baskı. Ankara: 1992.Varış, Fatma. Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”. Altıncı baskı. Ankara: Alkım Yayınevi, 1996.
Assessment methods and criteria A Midterm Exam: Multiple Choice Exam Questions and Open-Ended Questions Two Assignments: Practicing a  teaching method and developing a course plan.  A final exam:Multiple Choice Exam Questions and Open-Ended Questions
Work Placement None
Catalog Content Basic Concepts of Teaching; The Importance and Benefits of Planning in Teaching; Planning of Instruction (Annual Plan, Daily Plan and Activity Examples); Learning and Teaching Strategies; Theories and Approaches to Teaching; Teaching Methods and Techniques: Their relationship with practice; Teaching Tools and Equipment; Teacher's Duties and Responsibilities in Increasing The Quality of Teaching Service, Teacher Competencies.

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations