Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Eskişehir Vocational School
  • Department of Hotel,Restaurant and Catering
  • Program in Cookery
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Basic Art Education
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Basic Art Education SAN205 II. SEMESTER 2+0 2.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Area Elective Courses
Course Instructor(s) PROFESÖR DİLEK ALKAN ÖZDEMİR
Mode of Delivery The mode of delivery of this course is Face to face
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recomended None
Recommended Reading List Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Darıca, Nilüfer. (1993). \\\"Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi\\\". 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Evrim, Demir. (1990). \\\"Çağdaş Sanat ve Eğitimi\\\", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Gençaydın, Zafer. (1988). \\\"Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları\\\" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) \\\"Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri,\\\" 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Olcay T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.MEB. (1992) İlköğretim Kurumları Reşim-iş Öğretim Programı. Ankara: MEB Basımevi. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Türkcan, B. (2011). Okulöncesinde görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temelleri. Görsel Sanatlar Eğitimi. (Ed. S.D.B. Erişti). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 1247, 17-42.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Türkdoğan, Galip. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Assessment methods and criteria Course rating consist of, 1 midterm and 1 final exam. Midterm and final exams are in the form of a classic exam. Homework includes the art movements.
Work Placement None
Catalog Content Definition of Art: Why is basic art education important and why should we develop awareness activities, Presenting basic art products and examples; Art Education and Creativity; Examining Examples of Visual Design Principles and Elements in Nature: Movement, Rhythm Light-Dark: Line, Point, Perspective: Color Perspective and line perspective properties and presenting examples; Creating a New Form by Stylizing Objects Found in Nature: Seashells, umbrellas, vegetables, pacifiers, glasses, leaves, fruits, etc.; Presenting Designs Made of Different Objects and Making New Designs (Recreation Studies).

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations