Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Elective Courses |
Course Instructor(s) |
PROF. DR. MİNE OYMAN |
Mode of Delivery |
Distance education |
Prerequisites |
There are no prequisites and co-requisites |
Courses Recomended |
There are no recommended courses |
Recommended Reading List |
Yonca Gürol vd. (2010). \"KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI VE GELISMEKTEOLAN ÜLKELERDE KONUYA BAKIS\" İ. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, No:43, (Ekim).Ozan Nadir Alakavuklar, Selcen Kılıçaslan ve Engin Bağış Öztürk (2009). “Türkiye’de Hayırseverlikten Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Geçiş: Bir Kurumsal değişim Öyküsü” Yönetim Araştırmaları Dergisi, C:9, S:2Ozan Nadir Alakavuklar, Selcen Kılıçaslan ve Engin Bağış Öztürk (2009). “Türkiye’de Hayırseverlikten Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Geçiş: Bir Kurumsal değişim Öyküsü” Yönetim Araştırmaları Dergisi, C:9, S:2Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirme Raporu |
Assessment methods and criteria |
midterm exam and final exam |
Work Placement |
N/A |
Catalog Content |
The Concept and Scope of Corporate Social Responsibility (CSR): Definition, Advantage, Benefits; Concepts Related to CSR; CSR Concept of Development: The world development, Development in Turkey; Regulatory Formation and Standards; Trends and Reasons for Development; Corporate Social Initiatives: Social incentives and philanthropy, Community volunteering, Social innovation and entrepreneurship, Responsible business practices, Corporate social marketing, Cause related marketing; Ethics Concept and Approaches; Marketing and Ethical Dilemmas; Ethical Decision Making; Consumer Ethics. |