Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Required Courses |
Course Instructor(s) |
|
Mode of Delivery |
Face to face |
Prerequisites |
There is no prerequisities and co-requisities for the course. |
Courses Recomended |
|
Recommended Reading List |
Pamuk, D. K. (2019). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 4(2), 72-84.Pamuk, D. K., & Olgan, R. (2019). Eko ve Eko Olmayan Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sürdürülebilir Gelişim için Eğitim Uygulamalarını Yordayan Değişkenlerin Karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim. |
Assessment methods and criteria |
1 Mid-term 1 Final |
Work Placement |
Not applicable. |
Catalog Content |
Basic concepts about environmental education; importance of environmental education; environmental education in preschool period; planning and implementing environmental education activities for preschool children (living creatures in nature, plants, air, soil, water, recycling, energy saving, environmental pollution, natural disasters, etc.)........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... |