Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Turizm Fakültesi
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dünya Mutfak Kültürü
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Türk Mutfak Kültürü’nü açıklayabilmek
  • Öğrenciler Türkiye’nin konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler; Türk mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Kuzey Avrupa’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler; Danimarka, İzlanda ve Finlandiya’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler; Danimarka, İzlanda ve Finlandiya’nın konumunu, mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Batı Avrupa’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Fransa, Belçika ve Avusturya’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Fransa, Belçika ve Avusturya’nın konumunu, mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Öğrenciler Almanya, Lüksemburg, Hollanda ve İsviçre’nin konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Doğu/Orta Avrupa’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Ermenistan, Azerbaycan ve Beyaz Rusya’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Ermenistan, Azerbaycan ve Beyaz Rusya’nın konumunu, mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Öğrenciler Bulgaristan, Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Estonya’nın konumu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Bulgaristan, Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Estonya’nın mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Doğu/Orta Avrupa’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Gürcistan, Moldova, Macaristan ve Kazakistan’ın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Gürcistan, Moldova, Macaristan ve Kazakistan’ın konumunu, mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Öğrenciler; Letonya, Rusya Federasyonu, Litvanya ve Polonya’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Güney Avrupa’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler; Arnavutluk, Bosna Hersek, Andorra ve Hırvatistan’ın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler; Arnavutluk, Bosna Hersek, Andorra ve Hırvatistan’ın mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Öğrenciler Kıbrıs, Makedonya, Yunanistan, İsrail ve İtalya’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Kıbrıs, Makedonya, Yunanistan, İsrail ve İtalya’nın mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Asya ve Pasifik’te Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Kuzeydoğu Asya ülkelerinin (Çin, Hong Kong, Japonya, Kore, Moğolistan) konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Kuzeydoğu Asya ülkelerinin (Çin, Hong Kong, Japonya, Kore, Moğolistan) mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Asya ve Pasifik’te Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Güney ve Güney Doğu Asya ülkelerinin konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Güney ve Güney Doğu Asya ülkelerinin mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Kuzey Amerika (Kanada, Meksika ve ABD) ve Karayipler'in Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Kuzey Amerika ve Karayipler’in konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Kuzey Amerika (Kanada, Meksika ve ABD) ve Karayipler’in mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Orta Amerika ve Güney Amerika Ülkelerinin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Orta ve Güney Amerika’nın konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Orta ve Güney Amerika’nın mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Afrika Kıtasında Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Kuzey Afrika ülkelerinin (Cezayir, Fas, Sudan ve Tunus) konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Kuzey Afrika ülkelerinin (Cezayir, Fas, Sudan ve Tunus) mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Afrika Kıtasında Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Okyanusya’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Okyanusya ülkelerinin (Avustralya, Marshall Adaları, Yeni Zelanda, Samoa…) konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Okyanusya ülkelerinin (Avustralya, Marshall Adaları, Yeni Zelanda, Samoa…) mutfak kültürlerini anlatabilecekler.
  • Sahra altı Afrika’da Yer Alan Ülkelerin Mutfak Kültürlerini Açıklayabilmek
  • Öğrenciler Sahra altı Afrika’da bulunan ülkelerin konumunu, coğrafyasını, dini grupları, yetiştirilen ürünleri ve bu ürünlerin ülke mutfaklarına yansımalarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler Sahra altı Afrika’da bulunan ülkelerin (Angola, Tanzanya, Nijerya, Mozambik vs.) mutfak kültürlerini anlatabilecekler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri