Recommended Reading List |
Bobbitt, F. (1924). How to make a curriculum. New York: Harper and Row.Caswell, H. L. & Campbell, D.S. (1935). Curriculum development. New York: American Book.Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları. Gültekin, M. (1999). Temel eğitim ikinci kademe için alternatif program modelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.Gültekin, M. (2016). Eğitim, öğretim ve programlarla ilgili temel kavramlar. M. Gültekin ve İlker Usta (Ed.). Çocuk gelişiminde program içinde (1-26). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Gültekin, M. (Ed.) (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Ankara: Pegem Yayınları.Gültekin, M. (2021). İlkokulda öğretim programları. H. Akyol ve A. Avşar Tuncay (Ed.). İlkokulda eğitim ve öğretim içinde (s. 33-64). Ankara: Pegem Yayınları.Gürkan, T. ve Gökçe, E. (1999). Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde ilköğretim. Ankara: Siyasal Kitabevi.Kavak, Y. (1997). Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim. Ankara: Pegem Yayınları.Kısakürek, M. A., Küçükahmet, L., Gürkan, T. ve Hakan, A. (1997). İlkokul programı ve öğretim yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.Korkmaz, İ. (2021). İlkokul programının özellikleri. İ. Korkmaz (Ed.). İlkokulda öğretim: Öğretmen el kitabı içinde (s.1-16). Ankara: Pegem Yayınları.McNeil, J.D. (2006). Contemporary curriculum. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.Oliva, P. F. (2005). Developing the curriculum. Boston: Scott, Foresman and Company.Oliver, A. I. (1965). Curriculum improvement: A guide to problems, principles and procedures. New York: Dodd Mead and Company. Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2004). Curriculum foundations: Principles and theory. Boston: Allyn and BaconPosner, G.J. (2004). Analyzing the curriculum. New York: Mcgraw-Hill Companies, Inc.Saylor, J.G., Alexander, W.M. & Lewis, A.J. (1981). Curriculum planning for better teaching and learning. New York: Holt, Rinehart,& Winston. |
Catalog Content |
Teaching as a Profession, Effective Teacher: Definition and Scope of Effective Teacher, Competencies of Effective Teacher; Effective Teacher as Person and Professional; Types of Students and Teachers, Effective Teacher's Teaching Skills, Effective Teacher's Classroom Management Skills, Effective Teacher's Communication Skills, Effective Teacher's Body Language Characteristics, Effective Teacher's Ethical Characteristics, Effective Teacher's Professional Development, How to Be Successful in Effective Teaching. |