Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Elective Courses |
Course Instructor(s) |
DOÇ. DR. ÇİĞDEM SUZAN ÇARDAK |
Mode of Delivery |
Face to face and online, blended |
Prerequisites |
None |
Courses Recomended |
|
Recommended Reading List |
Açıkgöz, K. Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme (Effective Learning and Teaching). İzmir: Kanyılmaz Matbası.Anderson, T. & Dron, J. (2011). Three Generations of Distance Education Pedagogy. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(3), 80–97. https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890Çardak, Ç. S. (2006). Çevrimiçi Derslerde Öğretme-Öğrenme Sürecinin Etkilliğinin Değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği. (Master's Thesis). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Çardak, Ç.S. (2012). Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Etkileşimlerinin ve Öğrenme Düzeylerinin İncelenmesi. (PhD Thesis). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. |
Assessment methods and criteria |
Midterm exam, assignment, final exam |
Work Placement |
none |
Catalog Content |
The Concept and Features of Blended Learning; Blended Learning Models; Changing Roles of the Students and the Teachers; Examples of Blended Learning; Tools and Sources; Learning Management Systems; Delivery of the Content; Selection Criteria of Web Sources; Interaction in Blended Learning; Blended Course Design; Blended Lesson Plan; Online Discussions; Meeting the Individual Differences; Measurement and Assessment in a Blended Course; Classroom Management of a Blended Course. |